Ångest

Vad sjutton ska jag göra med mitt liv?! Just nu vill jag egentligen bara resa och utforska världens alla hörn men för det måste jag jobba och tjäna pengar. Trots att jag sparar nästan allt jag får ut av lönen så går det sakta. Visserligen har jag ju faktiskt vart i både New York, Kap Verde, London och Alanya bara i år så kanske inte så konstigt att kassan har stått still ett tag men ändå. Jag har så mycket planer angående vart jag vill åka och så men vet inte vart jag ska börja. Eller jo jag har ju en grej på g nu men efter det sen då?

Vill jag plugga så är det ju definitivt dags att börja fundera på det redan nu eftersom jag inte vill göra det i Sverige utan helst i USA. Men jag har absolut ingen aning om vad jag vill läsa för något! Jag har ju i flera år nu vart helt inställd på IBS internationella multimedia utbildning på Santa Barbara City College i Kalifornien men eftersom jag aldrig har hållt på med sådant så vet jag ju inte heller om jag verkligen har någon som helst talang för det. Att då ta massa lån på över hundratusen för en utbildning som jag inte helt säkert vet kan leda till någonting känns kanske lite väl osäkert. Åh vad jag önskar att jag hade en minsta aning vad jag vill hålla på med!!!

Det finns så himla många yrken som jag skulle vilja prova på för att se om något av det passar mig. Fast jag tror nog att jag aldrig kommer komma på jag verkligen kan tänkas göra förrän jag vart ute i världen och fått se saker. Kanske är det precis det jag behöver för att komma underfund med vad jag vill göra? Är det ingen annan som känner såhär? Det känns som om att alla andra verka veta precis eller åtminstone har lite hum om vad dom vill bli? Några pluggar i Göteborg, andra i Jönköping, Växjö eller Halmstad. Några var borta sex veckor i Ryssland, Kina och Tanzania, en annan reste runt tre månader i Australien med pojkvännen, två stycken samlade ihop pengar och drog till Costa Rica för att volontärarbete i tre månader och en tredje flyttade till Bahamas för att jobba som modell. Att det bara är jag som aboslut inte har en aning.

Det är så himla jobbigt, jag skulle göra vad som helst för att få ordning på mina drömmar, planer och all förvirring kring framtiden för just nu går det inte en dag utan att jag stressa upp mig över det här!

Santa Barbara City College


EF Miami Beach


EF Sydney


Nya Zeeland


Inkastaden, Peru


Dominikanska Republiken


Safari Kenya










Kommentarer
Postat av: Katta

En killkompis till mig från Norge ska plugga i Dominikanska Republiken, om du vill kan jag höra med honom var han ska plugga osv?:)

2011-08-18 @ 00:55:19
URL: http://katarinakonow.blogg.se/
Postat av: mathilda

Ja om du har lust får du gärna göra det! vore jättesnällt, tack :)

2011-08-31 @ 23:45:15
URL: http://playitsafe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0