Val 2010


Det där med röstning i år var ju första gången för mig också och tyvärr så är jag inte direkt den insatta typen när det gäller politik. Har aldrig förstått mig på det och det har heller aldrig intresserat mig men jag måste erkänna att jag bryr mig mer än vad jag någonsin trodde jag skulle göra. Jag tycker faktiskt något numera och jag önskar att jag engagerat mig lite mer inför valet än vad jag gjorde. Jag vet att jag avskyr de såkallade fallskärms-avtalen och jag tycker att man ska få behålla de pengar man tjänar utan att behöva betala mer skatt just för att man har en större inkomst men jag anser också att alla borde få den hjälp de behöver för att kunna leva ett bra i vårt samhälle och jag skulle absolut kunna betala högre skatt om det ger mig och andra bättre förutsättningar inom vård och skola.

Trots det så röstade jag blankt. Jag antar att jag inte känner något förtroende för något parti eller så kanske jag bara vet för lite. De flesta partierna tycker något bra samt dåligt och det gör mig en aning kluven. Men jag anser att det det vart bättre att jag röstade blankt än gav min röst till något parti som jag sedan inte kunnat stå för att jag röstat på. Själv förstår jag inte poängen med allt hemlighetsmakeri kring vad man lagt sin röst, det spelar väl ingen roll om man är sosse, moderat eller miljönisse? De alla tillför ju något bra. Vill dock att ni ska veta att jag bortser SD-politik. Visserligen kan jag nog hålla med om att invandrarpolitiken bör ses över för tydligen så finns det ett problem eftersom så många röstat på sverigedemokraterna. Och det är då verkligen inte rastiskt att tycka vi ska kunna ta hand om alla som kommer in. Men SD är endast en bunt rastister som aldrig kommer kunna föra en vettig invandringspolitik trots att deras största frågor handlar om just detta. Det är synd att nästan 6% av vår befolkning låter sig luras. Menmen jag är ju som sagt inte så politiskt insatt och borde kanske inte då heller yttra mig men kunde inte låta bli haha.

Och så här brukar det se ut när röda-lisa och blåa-jesper försöker varva mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0