yay


Nyss kommit hem från två underbara veckor i Dalarna men fyfan för SJ. Det stod hela morgonen och förmiddagen att det fanns biljetter till Swebus vid samtliga avgångar 13.45, 14.00, 14.45 + ett tåg vid halv halv fem. Men när jag sedan ska boka på stationen så står det att det inte går att boka genom automaterna så jag går till Swebus informationdiskar för att ordna det därigenom och då säger dom att de är fullbokade. Och att den enda avgången som fanns skulle inte gå förrän vid fem så jag sa att jag skulle fundera lite eftersom jag visste att det där tåget vid halv fem (som var billigare) inte var bokat. Jag går ner till automaterna igen och klickar i resan och knappar mig vidare till betalning och inte förrän då står det att det inte finns några biljetter kvar. Detta har inte hänt bara en gång och jag jag blir så förbannad på SJ som inte kan hålla sina hemsidor/automater uppdaterade !!! Sen pratade jag med Krille som berättade att enligt swebus hemsida så fanns det biljetter till avgången vid 14.45, detta trots att killen vid Swebus egna informationsdisk sa att alla dessa avgångar var fullbokade (?), så han bokade en till mig. IRRITERANDE.

Under tiden jag väntade på bussen samlade jag mod för att våga gå ner till SJs informationdiskar och skälla lite men när jag väl lyckats så visar nummerlappen 728 medan diskarna inte visar mer än 653, så gav jag upp och satte mig i väntsalen istället. Men hem kom jag tillslut i alla fall efter 4 och en halv timma av Gossip Girl-tittande.

Imorgon ska jag upp och jobba så nu måste jag nana, godnatt !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0