Suck !


Ibland förstår jag verkligen inte hur vissa människor väljer sitt jobb och varför det inte finns fler krav på dem som ska bemöta och hjälpa andra människor i sitt arbete.  Idag vart på läkarmottagningen för att betsälla en tid till att ta bort en leverfläck i nacken eftersom jag anser att den är i vägen och vill kunna tatuera mig där sedan. Men när jag kommer till receptionen möts jag av en tråkig surfitta som totalt verkar sakna förmåga att föra sig socialt. Hon mumlar, tittar på en som om man vore dum i huvudet och ser själv ut som om det är det sista stället på hela jorden hon vill vara på. Sedan vart jag tvungen att vänta på att få träffa en sköterska så att hon kunde boka en tid åt mig. Det visar sig att även hon inte vet hur man bör bete sig. Det är väl ärligt talat inte särskilt svårt att klistra på ett jävla leende och åtminstone försöka se någorlunda trevlig ut.

Jag blir så irriterad, kraven på social kompetens borde verkligen skärpas i yrken där man ska arbeta med människor ! Jag hade god lust att be henne ge mig rocken och pennan och sedan skicka hem henne för till och med jag hade klarat av det där jobbet betydligt bättre än hon.

MEN provet gick i alla fall bra innan så jag är nöjd.



Kommentarer
Postat av: johanna

bitterfittor...

2010-04-28 @ 20:23:31
URL: http://rorinteminblogg.blogspot.com
Postat av: mathilda

hela bunten ! hahah är fortfarande irriterad.

2010-04-28 @ 20:55:09
URL: http://playitsafe.blogg.se/
Postat av: johanna

haha kan förstå känslan. Att du inte försökte liva upp de lite

2010-04-28 @ 21:41:31
Postat av: mathilda

jag väntade på att du skulle komma och göra det?

2010-04-28 @ 21:43:45
URL: http://playitsafe.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hade du ringt hade jag varit där inom 5 minuter/timmar

2010-04-29 @ 09:48:48
Postat av: mathilda

Attans att jag inte gjorde det då !!

2010-04-29 @ 11:33:40
URL: http://playitsafe.blogg.se/
Postat av: johanna

Nästa gång är jag redo!

2010-04-29 @ 13:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0